Na het afronden van quest 3 gaan jullie vandaag aan de slag met de laatste quests, namelijk 4 en 5.
We zullen even kort gezamenlijk starten in 1.31 (even dicht op elkaar) om de quests samen te bekijken. Daarna gaan jullie snel aan de slag met het maken van plannen.
We verwachten jullie om 17.25 terug in 1.31 voor een gezamenlijke terugkoppeling van de plannen.
Ten aanzien van het inleveren en beoordelen van de nog volgende quests laat onderstaand schema zien welke gamemaster welk product zal beoordelen (waarbij 1-5 de volgorde van de blog representeert dus 1=eduquest en 5 =game set match).
Docent
|
Quest 0
|
Quest 1 (alleen toekenning xp)
|
Quest 2 (feedback op producten)
|
Quest 3
(feedback op producten)
|
Quest 4
(feedback op producten)
|
ankie
|
Leerteam 1-5
|
Leerteam 1
|
1
|
1;2
|
1; + quest 4b
|
Petra
|
2,3,4
|
2;3
|
3;4
|
2;3
|
|
henderijn
|
Leerteam 1-5
|
5
|
4;5
|
5
|
4;5
|
We wensen jullie voor vanmiddag alvast heel veel inspiratie! gr Ankie, Henderijn en Petra
Om de creativiteit vanmiddag goed de kans te geven zou je onderstaande oefening met je leerteam kunnen doen:
Licht in de duisternis. Achtergrond:
Je bevindt je in een berghut, ver van de
bewoonde wereld. De avond valt, het begint donker te worden. Maar je wilt nog
wat lezen in het boek dat je hebt meegebracht. Gelukkig bevat de hut naast jouw
boek nog de volgende voorwerpen:
- Ca. 2 m. paktouw
- Enige
waslucifers, van de soort die je overal aan af kunt strijken
- Een kromme
spijker
- Een doosje
punaises
- Een aantal
stenen (daarvan zijn er overigens buiten nog genoeg)
- Een slaapzak
- Een stompje
kaars
- Een dikke
viltstift
Opdracht:
Bedenk zoveel mogelijk manieren om, ondanks de duisternis, nog
redelijk comfortabel je boek te kunnen lezen. Kijk of je in eerste instantie
door vrij associëren tot een oplossing kunt komen. Probeer dan een lijst te
maken van manieren waarop je licht kunt maken en kijk of je op basis daarvan
nog tot nieuwe oplossingen kunt komen.
(Naar: Glass, Holyoak, Santa, "Cognition")
Geen opmerkingen:
Een reactie posten