maandag 16 maart 2015

LA4-6 Bijeenkomst 16 maart 2015

Dag allemaal

Na het afronden van quest 3 gaan jullie vandaag aan de slag met de laatste quests, namelijk 4 en 5.
We zullen even kort gezamenlijk starten in 1.31 (even dicht op elkaar) om de quests samen te bekijken. Daarna gaan jullie snel aan de slag met het maken van plannen.

We verwachten jullie om 17.25 terug in 1.31 voor een gezamenlijke terugkoppeling van de plannen.

Ten aanzien van het inleveren en beoordelen van de nog volgende quests laat onderstaand schema zien welke gamemaster welk product zal beoordelen (waarbij 1-5 de volgorde van de blog representeert dus 1=eduquest en 5 =game set match).

Docent
Quest 0
Quest 1 (alleen toekenning xp)
Quest 2 (feedback op producten)
Quest 3
(feedback op producten)
Quest 4
(feedback op producten)
ankie
Leerteam 1-5
Leerteam 1
1
1;2
1; + quest 4b
Petra

2,3,4
2;3
3;4
2;3
henderijn
Leerteam 1-5
5
4;5
5
4;5



We wensen jullie voor vanmiddag alvast heel veel inspiratie! gr Ankie, Henderijn en Petra

Om de creativiteit vanmiddag goed de kans te geven zou je onderstaande oefening met je leerteam kunnen doen:

Licht in de duisternis. Achtergrond:
Je bevindt je in een berghut, ver van de bewoonde wereld. De avond valt, het begint donker te worden. Maar je wilt nog wat lezen in het boek dat je hebt meegebracht. Gelukkig bevat de hut naast jouw boek nog de volgende voorwerpen:
  • Ca. 2 m. paktouw
  • Enige waslucifers, van de soort die je overal aan af kunt strijken
  • Een kromme spijker
  • Een doosje punaises
  • Een aantal stenen (daarvan zijn er overigens buiten nog genoeg)
  • Een slaapzak
  • Een stompje kaars
  • Een dikke viltstift
Opdracht:
Bedenk zoveel mogelijk manieren om, ondanks de duisternis, nog redelijk comfortabel je boek te kunnen lezen. Kijk of je in eerste instantie door vrij associëren tot een oplossing kunt komen. Probeer dan een lijst te maken van manieren waarop je licht kunt maken en kijk of je op basis daarvan nog tot nieuwe oplossingen kunt komen.

(Naar: Glass, Holyoak, Santa, "Cognition")


Geen opmerkingen:

Een reactie posten