maandag 9 februari 2015

Bezoek innovatieve school

Beste studenten,
Ieder MLI cohort bezoekt in het kader van de opleiding één maal een innovatieve school. Een innovatieve school onderscheidt zich van andere scholen door de keuze om het op één of meerdere aspecten  anders te doen dan andere scholen. Dat kan betrekking hebben op keuzes in het curriculum, een andere onderwijsaanpak of organisatievorm, etc.
Het is de bedoeling dat studenten zelf suggesties voor scholen aandragen, het bezoek organiseren en gezamenlijk voorbereiden.

Hoe gaan we concreet te werk.
1.       Heb je een idee voor een school, neem dan contact op met die school, en vraag (onder voorbehoud) of een groep MLI-ers lang mag komen.
2.       Schrijf een blogbericht op je eigen blog, en leg uit om welke school het gaat, wat er bijzonder is en hoe het programma van het bezoek er ongeveer uitziet + het aantal mogelijke bezoekers.
3.       Plaats een link naar je blogbericht op deze centrale blog, o.v.v. de naam van de school en een steekwoord wat er te zien is. (via reactiemogelijkheid bij deze post).
4.       Maak op de scrumy een project aan, en voeg daarin het maximaal aantal deelnemers toe.

Opgeven. Voor 2 maart geef je je op voor een van de bezoeken. Zit er niets van je gading bij. Ga dan zelf alsnog op zoek naar een school, en meldt deze a.s.a.p. aan.
Bekijk voor2 maart de verschillende opties, en kies door je op te geven in de scrumy. (vermeld daarbij je naam klas en emailadres.
Na 2 maart besluiten we welke bezoeken definitief doorgaan.
We organiseren de bezoeken in samenwerking met LA2. De blogpost en suggesties van LA2 studenten vindt je via deze link, of ga naar http://uitdagendontwerpen2015.blogspot.nl/



Succes!

Groetjes,
Ankie, Petra, Henderijn

21 opmerkingen:

  1. Naar aanleiding van gesprek met dhr. Kikken van SOML, hem gevraagd om de Niekée school te Roermond (bekend van 'tegenlicht' ) te mogen bezoeken. Ik wacht nog op antwoord. Wordt vervolgd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat zou een mooie zijn, ik ga dan graag mee. Ben benieuwd. PS: was dit toevallig Jo Kikken? (die ken ik namelijk ook uit de privésfeer;)

      Verwijderen
  2. Beste allemaal,
    Ik heb vanmiddag de bevestiging van dhr. Sjef Drummen van Niekée Roermond gekregen. Op 9 maart zijn maximaal 25 personen te gast op deze innoverende school ...( zie mijn Blog van vandaag: http://la4eric.blogspot.nl/ ). Dat is mooi !! Het globale programma moet ik nog ontvangen. Dit volgt snel !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gamemasters? Hoeveel XP's levert dat voor deze speler op? :)

      Verwijderen
    2. Super geregeld Eric, ik ga graag mee. (heb me zojuist ingeschreven). Top geregeld.

      Verwijderen
    3. Vandaag een hele discussie over het programma op school gehad. Cool om live een kijkje in de keuken te kunnen nemen! Goed geregeld Eric!

      Verwijderen
    4. Inderdaad geweldig Eric. Ook ik ga graag mee. Die XP's heb je inderdaad dik verdiend!

      Verwijderen
  3. Het iXperium is een plek waar de nieuwste ict middelen aanwezig zijn om studenten, leerkrachten en kinderen hiermee kennis te laten maken. Het richt zich op onderwijs dat beter recht doet aan verschillen tussen leerlingen met behulp van ict en op het opleiden van ict-geletterde jongeren.

    link naar mijn blog: http://nicolebeijenla4.blogspot.nl


    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Nicole,

      Bedankt, dat klink goed. gaat dit over i Xperium Arnhem of Nijmegen? en klopt het dat het zich vooral richt op leraren in het PO, of gaat het ook breder?

      bedankt !

      Sharon

      Verwijderen
    2. Volgens mij iXperium Arnhem - 5 plaatsen beschikbaar

      Verwijderen
    3. Hoi Nicole, er zijn ook eerstejaars die zich via de scrummy hebben ingeschreven op iXperium. Alleen is op de scrummy niet te zien bij wie ze terecht kunnen, waar en hoe laat. De eerstejaars kennen jou niet :-) Zou je dat aan de scrummy kunnen toevoegen (1e blokje)?
      Dankjewel! Michiel

      Verwijderen
  4. Voor diegene die interesse hebben in Niekée Roermond op 9 maart. Programma nieuws op mijn blog http://la4eric.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super Eric, goed gedaan! Lijkt me een leuke school!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super Eric, goed gedaan! Lijkt me een leuke school!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb een innovatief schoolbezoek kunnen regelen. We zijn welkom op basisschool de Kwartiermaker in Den Bosch, met maximaal 9 personen. Voor meer informatie zie mijn blog: http://nicolela4.blogspot.nl/

    Ook heb ik het toegevoegd op scrumy.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Beste allemaal,
    Zoals bekend kunnen er maximaal 25 personen naar Niekée te Roermond. Wil iedereen die alsnog voor een andere school kiest dit even aangeven. Ik vind het spijtig maar we kunnen er echt niet met meer mensen terecht.
    Verder de vraag om mij even een mail te sturen als je gebruik wilt maken van de lunch (zie ook de betreffende blogs). Als ik weet wie definitief gaat zal ik iedereen ook nog een persoonlijke mail sturen. Groetjes !!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Erik,

    Ik wil graag deelnemen aan de lunch.

    Hartelijk dank voor de organisatie

    Groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het bezoek aan Niekée is rond. De 25 deelnemers die nu op de scrummy staan heb ik gemaild. Mocht er nog iets veranderen, dit graag doorgeven aan Eric Wishaupt !!
    Groetjes !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Eric,
      Ik heb me ook aangemeld voor Niekee, maar nog niks van je gehoord. Mailadres; KGR@g.connectcollege.nl

      Gr Karin

      Verwijderen
  11. In overleg met Ankie en Petra (afgelopen maandag) zal ik geen bezoek afleggen aan een innovatieve school, omdat ik betrokken ben bij de oprichting van de Dutch Innovation School (www.dutchinnovationschool.nl) die 3 weken geleden haar deuren heeft geopend in Sint-Michielsgestel. Wel zal ik op 9 maart Wyb Schuit bijpraten over deze school. In april zullen 2 DIS-Covery avonden georganiseerd worden, zodat belangstellenden kennis kunnen komen maken met de DIS. Ik houd jullie op de hoogte van de exacte data en tijden.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. A.s maandag is het bezoek aan de innovatieve school. Ik begreep uit het blogbericht van de gamemasters dat er besloten wordt welke er doorgaan. Wanneer valt dat besluit en hoor je dan ook waar je je moet melden, hoe laat en bij wie ?

    BeantwoordenVerwijderen